via Facebook http://ift.tt/1Hp1QfE
Tuesday, 4 August 2015
"Eliminate, Risk, Reduce and Create" - Blue Ocean Strategy Mind blowing sangat! Konsep ini mengajar agar jangan kita gentar untuk mencipta pemasaran dan permintaan baru. Usahawan perlu sentiasa berdaya cipta. Perkataan market dah tepu memang akan sentiasa wujud jika sesuatu permintaan dah stagnant. Cikgu Bisnes saya bercerita... contoh paling menarik adalah cerita Casino Royale James Bond! Kepada peminat2 James Bond, tentu terbayang secara amnya gaya cerita James Bond sejak 60an lagi. Hero mesti good looking and boyish... banyak gajet2.. kereta pun gajet canggih2.. kalau berlawan, mesti menang dengan gaya yang relax.. baju tak kotor.. rambut sentiasa kemas... bla bla bla... But, Casino Royale menggunakan konsep yang bertentangan. Apa yang saya nyatakan di atas memang totally the opposite. Memang pengarah and producer amat berani menentang arus. And they did it! Phewww. Now, dah wujud golongan peminat baru and peminat2 lama pun meminatinya. So.. be brave and bold kawan2 semua. Believe in apa yang diperjuangkan. And stick.with it. Make it happen! #gbcbatch7 #bnisolusi #setiaserasi #blueoceanstrategy #gbc7
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment